Technical Service Sales Professional – Den Haag

Organization

Onze klant levert zowel producten, systemen, installaties als diensten. Het gevarieerde leveringsprogramma bestrijkt vrijwel alle terreinen van de elektrotechniek en de elektronica. De Nederlandse afnemers uit de zakelijke markt vinden bij onze klant totaaloplossingen op het gebied van Power and gas, Wind Power and Renewables en vele andere sectoren.

Als Technical Service Sales Professional ondersteun je op commercieel, technisch en operationeel vlak de sales voor services en spare parts van Drives & Cranes applications.

Industry 4.0, Big Data, The Internet of (Every)Thing(s), Smart Industry. Al deze termen zijn van toepassing op de wereldwijde digitaliseringstrend binnen de industrie. Siemens Process Industries and Drives legt hierin het accent op procesautomatisering, waarbij elektrische en mechanische aandrijftechniek en DCS-/SCADA-systemen toegepast worden. Het uitgebreide hardware en software portfolio reikt van design en productieplanning tot aan het bieden van service en zorgt voor een naadloze overgang van de virtuele naar de reële wereld.

Specifiek voor deze business is het van belang dat je over applicatie kennis beschikt en in nauw contact staat met (internationale) klanten en regio’s over de hele wereld. In deze Technical Service Sales Professional rol vind je een combinatie van techniek en commerciële activiteiten. Door je pro-actieve en klantgerichte opstelling lever je een belangrijke bijdrage aan het ontwikkelen van nieuwe (internationale) service business.

Function

  • Het ontwikkelen van oplossingen op basis van klantverzoeken (spare parts, field services inzetten of systeem aanpassingen) en deze omzetten in commercieel aantrekkelijke offertes waarin de toegevoegde waarde duidelijk naar voren komt;
  • Het coördineren van (internationale) service activiteiten en spare part leveringen samen met onze service coördinatoren, engineers, contractors en klanten;
  • Organiseren/realiseren dat de processen, behorend bij de export richtlijnen, worden ingevuld;
  • Uitbouwen van onze service business bij klanten door een pro-actieve commerciële houding;
  • Stimuleren van de verkoop van digitale services (Connectivity, Remote Services, Digital Drive Train Analytics & Predictive Maintenance);
  • Support geven aan het service sales team tijdens acquisitie fase met presentaties en workshops;
  • Support geven in de acquisitie- en uitvoeringsfase van service contracten (planning, inschatten van interne kosten, tarieven, materiaalkosten etc.);
  • Primaire contactpersoon voor technische-, applicatie- en engineeringsvragen voor (internationale) service sales (Center of Competence role for Cranes-/ECV services);
  • Samen met collega’s waar nodig bijsturen van interne processen, zodat klanten optimaal worden ontzorgt.

In een 24/7 serviceomgeving met wereldwijde dekking is het werk nooit echt klaar. Geen dag zal hetzelfde zijn als de vorige. Via jouw mailbox of telefoon komen de aanvragen voor services en applicatiespecifieke spare parts binnen vanuit bijvoorbeeld Noorwegen, Melbourne of Eindhoven. Deze worden uitgezocht en uitonderhandeld met de klant, hoofdkantoor en technisch specialisten tot een ‘best-fit’-oplossing voor de klant. Op basis van jouw eigen gedrevenheid, creativiteit, gezond verstand en kennis van het service-portfolio stel je offertes samen met ’value-add’ voor de klant. Na ontvangst van de opdracht speel je binnen het realisatieproces een initiërende en begeleidende rol om zo samen met jouw collega’s te komen tot een goede serviceprestatie en dus tevreden klant. De samenwerking met klant, commerciële successen en via teamwork goed verlopen realisatietrajecten zorgen ervoor dat je, soms ook buiten normale kantoortijden, met een tevreden gevoel naar huis gaat.

Requirements

  • je bent een HBO’er met ervaring of een WO starter, beide met Electrical Engineering, Electromechanica of Mechatronics achtergrond;
  • 6-8 jaar ervaring in engineering/commissioning/service omgeving is een pré;
  • je hebt naast ervaring in een engineeringsrol tevens commerciële vaardigheden opgebouwd;
  • je bent een kei in het werken met calculatie tools;
  • je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels, kennis van de Duitse taal zou heel handig zijn;
  • binnen Customer Services heb je veel vrijheid om de service business te ontwikkelen, waarbij eigen verantwoordelijkheid nemen centraal staat (‘Ownership Culture’).

Information

Abigail Bakker +31 (0)23-3032900

Application

Abigail Bakker +31 (0)23-3032900