Technical Manager – Amsterdam

Organization

  • Het toezien op- en uitvoeren van alle contractuele en procedurele werkzaamheden mbt het beheer van datacentra.
  • De algemene verantwoordelijkheden bestaan in hoofdzaak uit:
  • Verantwoordelijk voor het management van het Datacenter
  • Het zorgdragen voor correcte uitvoering van alle procedurele werkzaamheden binnen voor datacentra vastgestelde normen en richtlijnen
  • Doelmatig en efficiënt laten uitvoeren van correctief en preventief onderhoud
  • Voert constant verbeteringen door
  • Opzetten en beheren van Critical Environmental Database
  • Opzetten van (uniforme) rapportage en testmethodieken
  • Beheert HSE register
  • Draagt zorg voor uitvoering HSE beleid op de locaties(s)
  • Verzorgt i.s.m. Technical Operations Manager incident reporting
  • Is verantwoordelijk voor change management
  • Zorg voor naleving van Datacenter SLA
  • Zorgt voor optimalisatie PUE
  • Registreert en rapporteert down-/out of service- en failure time
  • Managen van buitencontractuele werkzaamheden
  • Opstellen van planningen en begrotingen van grootonderhoud projecten
  • Begeleiding van technische projecten
  • Adviseert klant mbt airflow management en dataroom layout
  • Beheert Assetplan en overlegd hierover met Assetmanager en project manager
  • Beoordelen van technische activiteiten in het kader van Beheer & Onderhoud
  • Beheren van tekeningen, schema´s, onderhoudsvoorschriften en bedieningsaanwijzingen van aanwezige installaties en installatie onderdelen conform wettelijke normeringen
  • Functioneel leidinggeven aan (interne en externe) medewerkers.

Function

People management

  • De zorg voor de medewerkers, d.w.z. het nemen van beslissingen inzake promotie, werving en selectie, functioneren, beoordeling, opleiding, etc.
  • Voeren van functionerings -en beoordelingsgesprekken
  • Opstellen van individuele, controleerbare doelstellingen voor de medewerkers
  • Personeelsplanning d.w.z. een optimale personeelsbezetting, zowel kwantitatief als kwalitatief

Ambassadeurschap

  • Onderhouden van de contacten met de klant
  • Voert overleg met interne klant
  • Onderhouden van de contacten met en evalueren van de toeleveranciers van technische diensten en producten
  • Signaleren aan de Technical Operations Manager van nieuwe kansen voor JC-IFM bij de klant
  • In overleg met de klant afstemmen van de levering van de technische diensten als opvolging van de SL-overeenkomsten

Klanttevredenheid

  • Rapporteren aan de Technical Operations Manager van onregelmatigheden/ afwijkingen bij de levering van de diverse diensten
  • Aanleveren van schriftelijke rapportages ten behoeve van de maandrapportage voor de opdrachtgever aan de Customer Business Manager
  • Ontwikkelen en evalueren van een energieplan en het doen van verbetervoorstellen
  • Bewaken van de kwaliteit van de activiteiten op het datacenter, als onderdeel van het totale servicepakket
  • Initiëren en leiden van het werkoverleg met subcontractors en de medewerkers van JC-IFM op locatie(s)
  • Inzicht geven in de status van verschillende activiteiten en naleving van actieplannen
  • Stelt periodiek rapportages op en bespreekt deze met klant
  • Is interface naar klant en derden

Financieel

  • Eigenaar van het budget
  • Zorgdragen voor additionele omzet
  • Zorgdragen voor het tijdig aanleveren van administratieve informatie t.b.v. urenverantwoording, bestelopdrachten en facturering
  • Controleren en accorderen van facturen van toeleveranciers

Overige

  • Het veiligheidsbeleid binnen de technische afdeling
  • Verantwoordelijk voor EHS performance JC personeel en subcontractors. Zorgen voor goede EHS procedures (CHESS) en aanvullende klantenrichtlijnen

Requirements

  • HBO/MBO opleiding Werktuigbouw of AOT aangevuld met cursussen op het op het gebied van bijvoorbeeld meet- & regeltechniek en onderhoudsmanagement
  • VCA VOL en NEN 3140
  • Minimaal 5 jaar ervaring in het werkgebied
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift
  • Managen van (technische) medewerkers, opstellen van rapportages, uitbrengen van energieadviezen.
  • Goede uitdrukkingsvaardigheden in woord en geschrift, accuraat.
  • Vaststellen van en opereren binnen jaarlijkse budgetten.
  • Beheerst leidinggevende capaciteiten. Goede relationele, communicatieve vaardigheden.
  • Stressbestendig.
  • Klantvriendelijke en service gerichte instelling.
  • Vervangt Technical Operations Manager bij zijn/haar afwezigheid
  • 24-uurs bereikbaarheid in uitzonderlijke crisissituaties
  • Regelmatige piketdiensten
  • Participeert in BHV-organisatie
  • Verantwoordelijk voor het management van het Datacenter
  • Eigenaar van het budget m.b.t. Techniek
  • Beheren van Critical Environmental Database
  • Functioneel leidinggeven aan (interne en externe)
  • In het bezit van het High Voltage certificaat

Information

Abigail Bakker +31 (0)23-3032900

Application

Abigail Bakker +31 (0)23-3032900