Ondersteuner Projectbeheersing en Omgevingsmanagement – Ridderkerk

Introduction

Voor een waterschap in Zuid-Holland zijn wij op zoek naar een veelzijdige Projectondersteuner!

Organization

Een accurate en pro-actieve Ondersteuner Projectbeheersing met gevoel voor omgevingszaken. De Ondersteuner Projectbeheersing en Omgevingsmanagement wordt ingezet binnen het Cluster Baggeren. Cluster Baggeren is verantwoordelijk voor de voorbereiding en uitvoering van baggerprojecten binnen het beheergebied van het waterschap. Je werkt nauw samen met en legt verantwoording af aan de Manager Projectbeheersing. Daarnaast ben je ondersteunend aan de Omgevingsmanager.

De rol is tweeledig: je ondersteunt de Manager Projectbeheersing als Projectplanner, Risicomanager en Kostendeskundige. Voor Omgevingsmanagement verzorg je de rechtmatige onderbouwing en administratieve en financiële afwikkeling van vergoedingen en baten. Naast deze activiteiten zul je eveneens ondersteuning leveren ten behoeve van documentmanagement in SharePoint en Corsa, Resourcemanagement en de opzet van de maandelijkse voortgangsrapportages.

Function

Specifiek zul je je met de volgende zaken bezighouden:

Voor Projectbeheersing:

  • Projectplanningen opstellen en invoeren in MS-Project in overleg met IPM-teamleden
  • Voortgang op projectplanningen bewaken en bijhouden
  • Risicosessies organiseren en voorzitten met IPM-teamleden en de risicoregisters actueel houden
  • Bewaking voortgang risicobeheersmaatregelen
  • Maandelijks voortgang en financiële stand van zaken van de projecten ophalen bij Contractmanagement
  • Maandelijks financiële prognose van kosten en baten bijwerken
  • Voorbereiden opzet maandelijkse voortgangsrapportages
  • Capaciteitsprognose inzichtelijk maken en actueel houden en afwijkingen op uitnutting inzichtelijk maken
  • Scopeoverzicht opstellen en actueel houden, inclusief wijzigingen

Voor Omgevingsmanagement:

  • bewaken, afhandelen en optimaliseren van het proces rondom de financiële afwikkeling van afspraken met (semi-) overheden
  • bewaken, afhandelen en optimaliseren van het proces rondom de financiële afwikkeling van de verspreidings- en/of obstakelvergoedingen

Requirements

  • Je hebt minimaal een afgeronde HBO opleiding en/of een overeenkomstig werk-/ denkniveau;
  • De kandidaat heeft minimaal drie jaar aantoonbare relevante werkervaring opgedaan in de gevraagde rol;
  • kennis over projectmatig werken, PRINCE2 methodiek;
  • Ervaring met werken bij een (semi-) overheid;
  • Excel, MS-Project, SharePoint, Cognos;
  • risicomanagement;
  • opstellen rapportages en planningen;
  • ervaring met financiële prognoses en budgetbewaking;
  • Kandidaat heeft minimaal PRINCE2 Foundation certificaat of haalt dit vóór 1 maart 2019.

Information

Milja Prince +31 (0)23 558 3723

Application

Milja Prince +31 (0)23-5583723