Financieel Kwaliteitsmedewerker Ondersteuning – Leidschendam

Organization

Onze klant is een ambitieuze organisatie met ca. 650 medewerkers. Als organisatie doen zij er alles aan om de medewerkers optimaal te faciliteren, op een maatschappelijk verantwoorde manier (MVO). Bijvoorbeeld door vorm te geven aan Het Nieuwe Werken: slimmer, efficiënter en effectiever werken, gebruikmakend van nieuwe technologieën. Het hypermoderne kantoor biedt alle mogelijkheden om optimaal te flexwerken (flexibel, tijd- en plaats onafhankelijk). Dit creëert nieuwe vormen van samenwerking, meer eigen verantwoordelijkheid; eigen creativiteit en oplossingsgerichtheid. Ook zoeken zij bewust de verbinding met elkaar. Dit alles doen ze onder het motto: Vertrouwen, Verbinden en Verantwoordelijkheid.

De afdeling Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ) bestaat totaal uit 150 FTE in verschillende teams die meerdere multidisciplinaire samenwerkingsvormen hebben. Elk team wordt aangestuurd door een coachend teamleider. Naast de uitvoering van de dienstverlening van het gehele sociaal domein binnen Leidschendam-Voorburg, voert de afdeling de dienstverlening op het terrein van werk en inkomen voor de gemeente Wassenaar en Voorschoten uit. Uitgangspunt hierbij is klantgericht en bedrijfsmatig werken. Begrippen als eigen verantwoordelijkheid, creativiteit en flexibiliteit zijn verbonden aan de wijze waarop onze medewerkers hun taken uitvoeren.

Function

Als financieel kwaliteitsmedewerker van team Ondersteuning ben je verantwoordelijk voor een aantal taken die gericht zijn op het domein Werk en Inkomen en die een sterke financiële component hebben. Je bent de spil tussen de financieel adviseur van de afdeling bedrijfsvoering en de beleidsmedewerkers. Je bent verantwoordelijk voor de jaarverslagen, jaarplannen en levert een bijdrage aan de turap. Daarnaast werk je nauw samen met je collega kwaliteitsmedewerkers, de beleidsmedewerkers, regisseur en teamleider van Werk, Inkomen, Jeugd en Zorg (WIJZ).

Opdracht

Als Financieel Kwaliteitsmedewerker verricht je onder andere de volgende werkzaamheden die betrekking hebben op:

  • P&C cyclus (Planning & Control). Hieronder vallen de tussentijdse rapportages, kadernota, begroting, jaarrekening inclusief voorzieningen en correctieboekingen;
  • Interimcontrole;
  • Sisa- verantwoording;
  • Voorschotaanvraag asielinstroom;
  • Vangnetregeling;
  • Acties die voortvloeien uit de circulaires;
  • Het maken van risico analyses;
  • De financiële paragraaf van de Marap;
  • Budgetgesprekken inclusief budgetoverzichten samen met de regisseurs;
  • Financiële aansluitingen.

Wat wordt er gevraagd?

  • Je hebt tenminste een afgeronde hbo opleiding in de financiële sector / bestuurskunde;
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring, bij voorkeur bij een ambtelijke organisatie;
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring als (senior) financieel medewerker of financieel kwaliteitsmedewerker;
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met financiën / budgetten;
  • Je hebt ervaring met het werken in een politiek bestuurlijke omgeving;
  • Je hebt aantoonbare kennis en relevante ervaring met wet- en regelgeving op het vakgebied inkomen en financiën;
  • Je beschikt over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
  • Je beschikt over analytisch vermogen en je hebt een zakelijke, flexibele, pro-actieve en klantgerichte houding waarmee je in staat bent om domeinoverstijgend te kunnen werken;
  • Je bent stressbestendig;
  • Je bent bekend met de suite en decade.

Requirements

Knockout-criterium

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten en de mogelijkheid moet hebben om vanuit huis te kunnen werken via Microsoft Teams en FaceTime.

Gunningscriteria

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de financiële sector / bestuurskunde / bedrijfskunde.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 8 jaar.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als (senior) financieel medewerker of financieel kwaliteitsmedewerker in de afgelopen 4 jaar.
  • Aantoonbare kennis van relevante wet-en regelgeving voor het vakgebied Inkomen en financiën.
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met Suite voor sociale regie.
  • Aantoonbare werkervaring met het werken met Decade.

Information

Lia Plat 023-5583723

Application

Nadine van Haaster 023-5583723